Saturday, February 29, 2020

De tienerjaren - samen eten


Ik weet niet zeker waarom, maar naarmate mijn kinderen opgroeiden, vond ik het altijd heel belangrijk dat we als gezin minstens één nacht per week samen eten. Voor ons was die nacht vrijdag.

Ik herinner me nog dat ik op de middelbare school zat. Een van mijn vrienden werkte bij McDonalds. Ze vertelde me dat ze elke avond hamburgers thuis bracht voor haar en haar moeder en dat ze voor de televisie aten. Nog steeds krijg ik een koud gevoel van binnen als ik hieraan denk.

Allebei mijn kinderen wisten dat vrijdagavond familietijd was voor het avondeten. Ze hebben geen plannen gemaakt met andere kinderen. Ze maakten geen plannen om een ​​vroege film te zien. Ze wisten dat het diner vanaf 17:30 was. tot 19:30 uur of daaromtrent en ze hebben het allebei altijd laten werken Kok aan huis Den Haag.

Met sport, huiswerk, vrienden en andere activiteiten was het gewoon niet realistisch dat van tieners werd verwacht dat ze allemaal elke avond op hetzelfde tijdstip thuis waren. Daarom hebben we slechts één nacht van de week gekozen.

Onze diners op vrijdagavond waren zo geweldig en zo belangrijk voor ons allemaal dat toen mijn oudere dochter lid werd van de middelbare schoolband en om 17:00 of 17:30 op school moest zijn. we hebben het laten werken om 16:00 uur zodat we nog steeds ons wekelijkse Diner thuis Den Haag thuis, rond de tafel, samen hadden.
Image result for https://nj-cook4you.nl/

Deze keer samen werd gebruikt om onze weken in te halen en te delen. We hebben deze tijd niet gebruikt voor "opvoeding" of lezingen. We spraken allemaal over de ups en downs van onze weken. Mobiele telefoons waren uitgeschakeld, televisie was uitgeschakeld. Het waren gewoon die paar uur dat we samen aten. Als een van de meisjes advies wilde of problemen wilde oplossen, zouden we dat natuurlijk doen, maar niet op een manier van lesgeven.

We hebben allemaal bijgedragen aan de bereiding van de maaltijd. Mijn meisjes zouden helpen met voedselbereiding en het dekken van de tafel. Ze zouden weer helpen met opruimen en afwas. Tijdens de week zouden we bespreken welke bijgerechten we zouden maken, rekening houdend met ieders verschillende smaken. Het was voor ons allemaal belangrijk om de tijd te nemen om samen onze vrijdagavondmaaltijd te plannen.

No comments:

Post a Comment